Valpkurs

Kursen är fulltecknad
På kursen lägger vi grunderna för samarbete och kommunikation mellan dig och din hund.
Du får träna kontakt, hantering, avkoppling, inkallning, gå i koppel, sitt, ligg, stå, vänta – varsågod, ”nej”, prova på nosarbete.
Kursen innehåller även teori om hundens sinnen och signaler, motivation – inlärning, avkoppling och lek, hantering, vård och skötsel, hundägarens ansvar samt information om Svenska Brukshundklubben.
Datum: onsdagen 30/8, 6/9, 13/9, 19/9 (obs tisdag), 27/9, 4/10, samt 22/10 (obs söndag)
Tid: samtliga kurstillfälle är 18.30 – 20.00 utom sista kurstillfället som är mellan  9-12

Förkunskapskrav: Inga. Valpen ska vara 3-6 mån vid kursstart

Plats: Svalövs brukshundsklubb
Kostnad: 1040 kr Bg 364–4549,
Swish: 1 235 931 381
Kursavgift betalas senast en vecka innan kursstart.
Märk betalning med valpkurs och ert namn.
Om du är ny medlem betalar du medlemsavgift via länk nedan Länk till medlemskap: https://brukshundklubben.membersite.se/
Ta med vaccinationsintyg på hunden vid första träffen.
Anmälan görs till Pia S på mejl: eller pia.hundkurs@gmail.com
Varmt välkomna med er anmälan!