Rallylydnad Fortsättning / Avancerad

Uppdaterad – Kursen är sex, inte fem tillfällen. En ny kurs i rallylydnad fortsättning och avancerad börjar 29/8 och är sex tillfällen.

“Rallylydnaden bygger på glädje och samarbete och ger dig och din hund en bättre kontakt. Rallylydnad är inget som ska gå fort utan det är hundföraren som guidar sin hund genom en bana med skyltar. Det ska vara roligt, stärka samarbetet och öka kontakten mellan dig som förare och din hund. Det är lite av en blandning mellan traditionell lydnad och freestyle. Passar både ung som gammal.”

Anmälan till mail: josefin.rallylydnad.instruktor@gmail.com

Start 29/8 tisdag 19.00-20.30
14/9 torsdag 19-20.30
19/9 tisdag 19-20.30
26/9 tisdag 19-20.30
3/10 tisdag 19-20.30
8/10 söndag 10-12

Varje gång 1,5 timme. Första gången 1 timme teori inomhus utan hund. Sista gången är på 2 timmar en söndag. Vi kommer bygga en hel bana varje gång samt slingor och lägga in nya fortsättningsskyltar varje gång.

De två sista gångerna kommer vi börja titta på avancerad klass och vad den stora skillnaden mellan den och fortsättningsklass är samt prova på högerhandling, och visa olika sätt man kan lära in det på.

Krav: Hunden ska kunna sitta vid sidan. Ha bra följsamhet och kontakt med föraren och kunna gå lös och komma på inkallning. Kunna utföra skyltarna från nybörjarklassen och ha bra kännedom om rallylydnad som aktivitet/tävling

Minst 4, max 6 deltagare
Kostnad: 680kr, sista betalning 22 augusti, BG: 364-4549, Swish:1235931381

Märk betalning med Rallylydnad JB, ditt namn samt SBK medlemsnummer. Om du inte är medlem i Svalövs brukshundklubb anmäler du dig på https://brukshundklubben.membersite.se/

Instruktör år Josefin Berglund som är utbildad SBK-instruktör, auktoriserad rallylydnadsskrivare och håller på att utbilda sig till domare i rallylydnad.

Ta med egen vattenskål till din hund. Vi har alla våra hundar vaccinerade men skyddet mot exempelvis kennelhosta är inte hundraprocentigt. Vatten finns på klubben.