Valpkurs- grunderna i spår

Kursen är till för dig som skulle vilja testa spår med din valp, ca 3 mån – 6 mån gammal. Inga förkunskaper krävs. Att lära sig spåra med sin hund är bra både som aktivering eller för att kunna tävla senare.

Kurstillfällen:
13/4 kl 18.30-20 på klubben
19/4 kl 18,30-20 på klubben
26/4 kl 18,30-20 på klubben
3/5 kl 18,30-20 i skogen
20/5 kl 10-12,15 i skogen

Valpen ska vara vaccinerad och smittfri. Valpar under 12 v skall ha fått sin första vaccination innan kursstart och under kursens gång få sin 12-veckorsvaccination. Alla ska ta med egen vattenskål för att undvika sjukdomar.

Du ska medlem i Svalövs brukshundklubb eller Sveriges Hundungdom (under 25 år).

Vi kommer under kursen att pröva på olika typer av spår samt även att leta upp föremål.

Kursen kommer att gå på kvällstid med max 8 deltagare.
Pris: 715 kr
Anmälan till Christel Jönsson toveriet@telia.com

Till första gången vill vi att ni tar med bra belöningar som ni vet att er hund jobbar för, och gärna några olika leksaker, kvällsmaten i en skål och mjukt godis. Alla ska ta med egen vattenskål för att undvika sjukdomar.

Vi som ska hålla kursen är:
Christel Jönsson allmänlydnadsinstruktör och har en mudi på 1 år som heter Yatzy. Har tränat tjänstehund (hemvärnet), tränar bruks/sök/spår, lydnad och rally.

Carina Albihn allmänlydnadsinstruktör och som har schäfern Hindi. Tränar lydnad och spår.

Välkomna
Frågor skickas till: