Nybörjarkurs i spår inklusive lydnad appell start februari

Kursen är full tecknad !!!!!

Vi startar två olika kurser. En i januari och en i februari. Den här kursen är till för dig som är intresserad av spår och lydnad och tycker det är roligt att jobba med din hund, där planerna är att kunna tävla i appellen när man känner sig redo. Anmälan till Michael Lantz michael.lantz2@gmail.com.

Det kommer vara sex tillfällen där vi kommer vara både på appellplanen och i skogen. Vi kommer arrangera ett litet test sista gången där var och en ser var man står. Läs mer nedan.

Den här kursen är till för dig som är intresserad av spår och lydnad och tycker det är roligt att jobba med din hund, där planerna är att kunna tävla i appellen när man känner sig redo. Det kommer vara sex tillfällen där vi kommer vara både på appellplanen och skogen. Vi kommer ha lydnaden på vardagar och spår på helger, där vi även kommer träna en del lydnad. Vi kommer vara två instruktörer, så ni skall få ut så mycket som möjligt av kursen.

Kursinnehåll:
Linförighet
Framförgående
Hopp över hinder
Platsläggande
Inkallande
Budföring Spår

Förkunskapskrav: valpkurs / Grundkurs, eller liknade kunskap, ålder 6 månader och uppåt.

Kursstart:
Lydnad tisdagar 18.30-20.00 på klubben.
Spåret Lördagar 09.00-13.00. Var vi ska meddelas under kursen.

Kostnad: 1365 kr Bg 364-4549 Swish 1235931381
Betalning senast den 25 Januari 2023, samt eventuell medlemsavgift, som måste vara betald före kursens start.

Medlemskap https://www.brukshundsklubben.se/bli-medlem/
Instruktör: Michael Lantz Instruktör: Carina Albihn