Fullbokad! Tävlingsinriktad lydnadskurs inklusive brukslydnad

Den här kursen är för dig som vill tävla. Vår tanke med denna kursen är att ge er verktygen från startklassen/ appell lydnaden och framåt. Vi kommer visa upp dom olika momenten, så ni ser hur ett färdigt moment ser ut. Vi kommer köra ett ekipage i taget med olika moment och banor. Vi kommer träna på vad som händer sen som tex kryp, skott, rund kon, fjärrdirigering sitt/ligg/stå, rutan.

Kursstart 2023-04-20. Kursen består av sex tillfällen.

Detaljerad inbjudan kan du hämta här Tävlingslydnads kurs April 2023.

Det kommer vara sex tillfällen där ni avslutar med en inofficiell tävling i startklassen eller appell lydnaden. Vi kommer vara två instruktörer till er hjälp, så ni skall kunna få ut så mycket som möjligt av kursen.
Förkunskapskrav: Lydnad så som inkallning, följsamhet, kunna vara lös, kunna vara själv i bilen. Ålder från 10 månader.

Kursinnehåll:

• Linförighet/Fritt följ
  • Platsliggande
  • Framförgående
  • Hopp över hinder
  • Inkallning
  • Budföring
  • Fjärrdirigering
  • Sitt/ligg under marsch
  • ApporteringKursstart:
    Kursdagar: torsdagar 2023-04-20, 27/4, 4/5, 11/5 tid 18,30–20,45
    Kursdagar: lördagar 2023-04-29, 6/5, tid 10,00–12,15.
    Inofficiell tävling kommer vara i vecka 22. Tid och datum kommer ni få senare.

Kostnad: 1220 kr Bg 364–4549 Swish 1 235 931 381. Betalning senast den 14 april 2023.

För att gå kurs hos oss på Svalövs Brukshundklubb måste du vara medlem i klubben. Medlemskap tecknas på SBK´s medlemssida enligt bifogad länk.
https://www.brukshundsklubben.se/bli-medlem/. Medlemskap ska vara betalat innan kursen startar.

Instruktörer: Michael Lantz och Anette Jarl

Anmälan till Michael Lantz Mail: michael.lantz2@gmail.com