Trivselregler

Denna sida beskriver klubbens grundfilosofi, trivselregler gällande parkering, planerna och stugan. Det är viktigt för alla som är medlemmar i klubben känner till dessa.

Grundfilosofi

• Alla hundar oavsett ras och alla hundägare är välkomna
  • Vi verkar för hundträning med positiva inlärningsmetoder
  • Vi verkar för god hundhållning med friska hundar som mål
  • Vid minsta misstanke om smitta/ohyra av något slag, stanna hemma med alla dina hundar. SVA: Friska djur – trygga människor – SVA
  • Vi vill utbilda och skapa kunniga och engagerade hundägare där individens önskemål, intresse och behov står i fokus
  • Vi vill vara en aktiv klubb där alla kan hitta något roligt att sysselsätta sig och sin hund med.
  • Vi vill hjälpa till att sprida en positiv bild av hundar och hundägande i samhället.

Trivselregler

• Parkera bilen på anvisad asfalterad parkering
  • Visa hänsyn till de som arbetar i lokalerna runt omkring. Låt inte din hund sträckskälla i bilen

Planerna

• Planerna är till för alla medlemmar i Svalövs Brukshundklubb. Kod till låset får man via medlemsmejl.
  • Det är inte tillåtet att rasta sin hund på planerna. Hunden ska vara kopplad om den inte är i träning.
  • Visa hänsyn till varandra och varandras träning. Tänk på att det kan förekomma skotträning vissa dagar.
  • Kurser har företräde framför privat träning och träningsgrupper
  • Tänk på att komma till kurs med en välrastad hund. Både Du och Din hund får ut mer av kursen. Glöm inte att plocka upp eventuella efterlämningar.
  • Träna inte på klubbens hinder utan att få undervisning i hur de används.
  • Ställ tillbaka redskap i boden eller där de hör hemma
  • Löptikar är inte tillåtet på inre appellplan eller i stugan. Fritt på de yttre planerna. Tänk på att Din tik kan ha svårt att träna under höglöpet.
  • Ta alltid med egen vattenskål till din hund. Finns tillgång till vatten-
  • Kom ihåg: Ju fler vi är på planerna desto roligare är det!

Stugan

• Din hund är naturligtvis välkommen i vår klubbstuga (inte löptikar)
  • Ta gärna en fika, men glöm inte att betala.
  • Diska disk du använt och rengör hundens vattenskålar
  • Torka av borden och ställ upp stolarna
  • Ibland följer gräsplanen in i stugan. Tänk på att sopa upp efter Dig och Din hund.